Jak nakupovat ve výprodeji
Výprodeje v obchodních řetězcích a buticích nás pravidelně lákají k novým nákupům. Jsou dost cyklické, a přestože online prodeje do značné míry proměnily sezónnost v kontinuitu, obecný nástin kalendáře stále platí, alespoň pro kamenné prodejny, jejichž sortiment musí odpovídat aktuálním potřebám zákazníků.
První nabídky na daný produkt se objeví přibližně 2 měsíce předtím, než jej budete potřebovat. Pak můžete narazit na občasné slevy kolem 20%. A s největšími výprodejovými slevami můžeme počítat, když už sezóna konkrétního produktu skončí, což ale nebrání v lovu oblečení na nošení v následujících letech. V prodeji je něco, co připomíná safari. Musíte být ve správný čas na správném místě, probojovat se bludištěm věšáků, najít svůj cíl a porazit ostatní nakupující. Emoce jsou na vzestupu, příležitost totiž vytváří tlak, teď nebo nikdy a je těžší činit informovaná rozhodnutí.
Jak tedy nakupovat ve výprodeji a dělat to moudře?
Vytvořte si seznam Must have
Je něco, co ve vašem současném šatníku, co už dosloužilo nebo bude potřeba brzy vyměnit? Chybí vám nějaký prvek, který vás stále trápí? Jaká nová položka vám poskytne lepší možnosti pro kombinování toho, co již máte? Vyměňováním a vyvíjením kousků kapslí neustále vylepšujete svůj šatník místo chaosu a věčného nákupního automatu. Věnujte zvláštní pozornost doplňkům, protože právě ty outfit spojují a na kterých nejčastěji šetříme.
Možnosti sběru
To je jedna z největších výhod online nakupování - místo okamžitého nákupu sbírejte možnosti ve formě záložek nebo uložených fotografií. První možnost není vždy nejlepší a po týdnu se vám totéž může zdát mnohem méně zajímavé.
Sáhněte k lepšímu
Berte výprodej jako příležitost k vylepšení vašeho šatníku spíše než jako úspory. Sáhněte po něčem lepším než obvykle, ale za cenu, která už přesáhne váš rozpočet. Za půl roku pocítíte ne cenu, ale kvalitu věci. A co víc, lepší věci vydrží déle, takže se můžete připravit na další nákup s lepším rozpočtem nebo nasměrovat své prostředky na splnění jiných potřeb a snů.
Naplánujte si trasu
Při nakupování v obchodě si definujte své hlavní cíle, určete prodejny a svůj časový limit. Nekupujte, když jste unavení a znudění. Nejprve co nejrychleji navštivte nejméně atraktivní obchody, místo pečlivého procházení pouze prohlížejte regály očima.
Pečlivě si položky prohlédněte, ujistěte se, že na nich nejsou žádný skvrny, rýhy nebo úlomky, zda předmět pěkně sedí na těle, nemačká se nebo se divně nehýbe. I když obchody nevhazují vadné zboží, často je vybíráno z těch nejlepších kusů nebo poškozeno nepatrným měřením. Mimochodem, pokud je oblečení obnošené na ramínku, co to vypovídá o jeho kvalitě. Zkontrolujte si složení materiálu a měřte, abyste posoudili padnutí a pohodlí.
Přidejte náklady na vrácení
Pokud se váš kamenný nákup ukáže jako neúspěšný, vrátíte ho jen těžko a přijdete o spoustu peněz. Stejně tak i směšně levné oblečení ze zahraničního e-commerce vás nakonec může vyjít pěkně draho, pokud se ukáže jako nevhodné a jeho vrácení je nerentabilní.
Buďte náročný
Nakupujte oblečení, ve kterém budete vypadat a cítit se skvěle. Pokud vám nový předmět, který zkoušíte, nedává stejné nebo větší uspokojení z odrazu v zrcadle, nevyplatí se do něj investovat ani korunu. Měl by fungovat i v kombinaci se stávající šatní skříní. Pokud nemáte hned pár nápadů, s čím by se daný kousek mohl spárovat, vzdejte se ho.
Nesedí vám, nekupujte ho
Výhodná cena neposkytuje oděvu žádnou magickou schopnost, aby vám padl. Nehodí se vám? Nekupujte ho. Zeptejte se, možná budou mít velikost, kterou potřebujete.